Getuigenissen

Hier bundelen we getuigenissen onder andere van Coopkracht-leden, van organisaties en bedrijven die coöperatief leven of werken, maar ook van mensen zoals jij en ik.

  • "Zeer interessante lezingen over de werking en de voordelen van coöperatief ondernemen. Voordien had ik persoonlijk nog nooit gehoord van de term coöperatief ondernemen, maar nu ken ik wel het belang ervan en ook de voordelen. En deze ga ik zeker in mijn achterhoofd houden als ik later ga solliciteren of een eigen zaak zal beginnen."

    Student KMO management, Karel de Grote Hogeschool Antwerpen
  • ""

    “We blijven ons behoeden voor het snelle geld en onbezonnen vooruitgang. We doen hier alles stap voor stap en willen samenwerken in absoluut vertrouwen. De coöperatieve principes zijn een fundamenteel onderdeel van onze bedrijfsvisie."

    Alexander Claeys, Het Hinkelspel cvba
  • ""

    "‘Shaping impact’ daar is het ons om te doen."

    Goele Van Dam, Josworld cvba
  • ""

    “I don’t believe that every business should be a cooperative, but every business can benefit from being more cooperative! […] As the company law reform process proceeds in Belgium, there is an extraordinary opportunity to invite the 27.000 cooperative companies in Belgium to start on the  journey of being a true cooperative.”

    Ed Mayo, Cooperatives UK
  • ""

    "Alle vennoten, maar ook het personeel een stem geven."

    Marc Bosschaert, Q-bus cvba
  • "Ondernemerschap verbinden met maatschappelijke impact."

    An Baert
  • ""

    "Ons coöperatief systeem is succesvol"

    Michiel Lovenich, Thuisverpleging Meerdael cvba
  • ""

    "De principes helpen ons uit te dragen wat coöperatief ondernemen voor ons betekent. Als je op de convergence market actief bent, is coöperatief ondernemen een logische stap om verschillende visies en benaderingswijzen bij elkaar te brengen."

    Dirk Rombaut, Passwerk cvba-so
  • ""

    “De coöperatie is een ondernemingsvorm die jongeren die een meerwaarde in hun job zoeken zeker kan aanspreken. Door de getuigenis kunnen we de gedrevenheid die eigen is aan coöperaties overbrengen om mensen met een missie attent te maken op deze ondernemingsvorm. Voor coöperaties geldt “gekend is bemind”. Tip: Gewoon doen, het lijkt een opdracht maar de beloning ligt in de feedback van de doelgroep.” 

    Filip Fontaine, BelOrta cvba